Designerul

Sunday, May 13, 2007

Vezi cultura la romani ...

Aseara am fost la strand (nu dau nume, nu pentru reclama ci pentru ca nu merita). Pe la 16.30 (cu multa bunavointa) un nene surubareste el ce surubareste una bucata chestie si brusc apa din bazin incepe sa scada. Lucru bun, pe semne ca vroiau sa schimbe apa. Naivul de mine nu putea sa priceapa totusi un lucru. Daca omul plateste sa stea la strand, el nu plateste si pentru apa aia jegoasa din bazin? Daca raspunsul este unul afirmativ, atunci am o alta intrebare. El cum sa mai faca baie daca nu mai e apa in bazin? Cam greu, e? Ca cica programul lor tine pana la 18. Dar nu conteaza, exista dusuri. Tot ce trebuie sa fac e sa astept sa se diszolve babatia care a murit (presupun eu) sub jetul de apa. Sta de cel putin 2 ore acolo (deci e clar ca e moarta, ce om normal la scafarlie ar putea sa stea atata). "E free" ... si ca cica "ii face bine" ... "e sanatate curata". Ma rog, ca cum zice ea ... Curata e ... dupa cele doua ore de stat sub jetul de apa. Ca parca vad ca, acasa nu se spala (acolo e pa bani).
In fine, abandonez ideea de-a mai sta sub un dush, gandindu-ma ca ori cum ar fi timpul sa ma usuc si eu.
Intre timp bazinul se tot golea. S-au adunat si vreo 2, 3 babe de serviciu inarmate cu cizme de guma (probabil inca de pe vreme raposatului ramase), o galeata cu o chestie alba in ea (clor?!? sau detergent ?!?) si cu cate o matura.
Urmau sa intre in actiune.
Ma si vedeam adoua zi (adica azi (duminica)), primul in bazinul proaspat umplut si curat.
Dupa ce aparu si un nene cu un furtun, babele au atacat bazinul. Strotit un pic pe aici, un pic pe acolo, mai un pic de maturat si dupa aproximativ 10 minute, bazinul era gata (cel putin in viziunea lor, ca eu as mai fi gasit vreo doua, trei, locuri unde ar mai fi fost de curatat.
Azi (duminica) la ora 9 la bazin. Deja de acasa vizam la cum o sa stau intins in apa cristalina (LOL).
Dezamagire totala (de parca nu stiam de ieri ce ma asteapta). Bag eu de seama ca pe langa faptul ca bazinul era aproape plin de babatii, mai era si plin de niste chestii plutitoare (deszgustator) asa ca am abandonat instantaneu ideea de a mai intra in apa. Noroc ca s-au inventat dusurile.
Eu tot ma intreb in naivitatea mea. Nu ar fi mult mai simplu si poate si mai economic sa faca un sistem de filtrare continua a apei, daca tot nu vor sa puna in functiune toate bazinele.
Am uitat sa mentionez. Is 8 bazine daca numar bine, din care doar 4 functionale. 1 e rezervat pentru fotbal , 1 e de fitze, 1 in care curge de-an pixu' apa rece fara sa ii treaca nimanui prin cap sa inchida scurgerea daca tot curge asa de-an prostulea apa, iar 1 e de plaja.
Ideea e ca, peisonilor (redneckshilor, numitii cum vreti) nostrii ori cum le lipseste cultura asa ca nesimtirea si mizeria asta e o chetie absolut normala.
Vreau doar sa stiu, cat timp le vor mai merge asa, insa mi-e frica de raspuns asa ca prefer sa raman de data asta fara un raspuns.

No comments: