Designerul

Monday, April 23, 2007

Amintiri

De ceva timp ma macina o idee.
M-am apucat de cateva ori sa scriu insa din n motive nici odata nu am apucat sa termin. Sper ca de data asta lucrurile vor evolua altfel.
Dar,despre ce e vorba mai exact?
Cuvantul cheie e "AMINTIRI"
Imi aduc aminte de acele vremuri, demult apuse. Cei nascuti prin anii '70,'80 isi aduc aminte cu siguranta de acele timpuri.
Eram copii pe atunci si nu constientizam ce inseamna comunism. Noi vedeam doar partea "pozitiva" a acelor vremuri (daca a existat si asa ceva).Credeam, cel putin unii dintre noi, ca pana prin 2000, fiecare dintre noi va avea cel putin o masina zburatoare, sau ca calatoriile spatiale vor fi ceva absolut normal, ca demult am colonizat alte planete iar comunicarea verbala va disparea si vom ajunge sa comunicam telepatic.
Ei bine, suntem in 2007, ne apropiem de alte alegeri iar noi nu am realizat mai nimic din acele vise.
Dar nu despre asta vreau sa scriu acuma. Vreau sa rememorez o parte din ceea ce a insemnat, cel putin pentru mine, copilaria.Intai si intai pe atunci nu tara nu a fost condusa de un presedinte, in schimb aveam un dictator("primul fiu al poporului").
Pe atunci nu existau jocuri pe calculator, in schimb aveam, jocuri precum: ''ascunsele'', ''Tara, tara, vrem ostasi!'', ''Ratele si vanatorii'', ''Sticlutza'', ''Un, doi, trei la perete, STAI!'', ''PAC PAC'', ''X si O'', ''Sotron'', sau jocul cu tubermanul si multe alte jocuri de care momentan nu imi mai amintesc.
Nu existau blog-uri, insa existau oracolele pe cale le tot completam.
Nu exista inca internet, astfel am avut ocazia sa ne cunosteam prietenii dupa numele real nu dupa ID-uri sau Nick name-uri.
Pe atunci, cel putin la postul national, doar duminica aveam parte de 5 minute de desene animate.
Parca pe atunci, desenele erau mai putin violente. Atunci am vazut, desene precum: "Mihaela", "Gopo", "Mieunel si Balanel", "Lolec si Bolec" sau "Nu-pagadi" toate desenate cu mana si nu facute pe calculator.Nu ne deranja ca nu aveam 60 de canale de televiziune, iar Televiziunea Romana dupa doua ore de imnuri si ode inchinate "celui mai iubit fiu al poporului", la orele 22 isi incheia tranzmisia.
Nu aveam Adidas ci bascheti chinezesti care parca nu re rupeau nici odata indiferent de ce le faceai.
Am citit reviste precum "Cutezatorii","Rahan" sau "Pif si Hercule".Stateam la coada la lapte sau oua iar alimentele de baza, precum uleiul si untul era rationalizata.
Nu aveam Cola si Pepsi, in schimb aveam Brifcor, Ci-co si tot felul de esente de sucri de fructe pe care le faceam apa de robinet sau sifon.Pe atunci se fumau "Carpati" nu "Kent" sau "Marlboro", mai tarziu au aparut si tigarile cartonate si cu siguranta am avut cel putin un amic care si-a exprimat talentul si creativitatea iesita din comun facand din respectivele cutii de tigari robotei.
Nu aveam aparate foto digitale sau mobile care sa faca poze, insa aveam aparate foto cu denumiri rusesti, "Smena" sau "Zenit".
Muzica nu suna din IPod-uri, CD Playere si nu avea extensia MP3. Erau viniluri si benzi de magnetofon.
Pe vremea aceea imnul se chema "Trei culori" nu "Desteapta-te Romane".
Aveam in schimb si atunci bagnote de 10 lei, insa aratau altfel.Banii economisiti erau tinuti la CEC nu prin tot felul de banci comerciale sau pe carduri.Si ar mai fi multe lucruri de spus.
Ideea e ca timpul a trecut si ma intreb oare cum as fi crescut si mai ales ce as fi devenit daca atunci, pe cand eram eu copil as fi avut tot ce exista acum? Ar fi fost mai bine? As mai fi avut oare o asemenea copilarie?

No comments: