Designerul

Saturday, March 24, 2007

Raspunsuri la intrebari existentiale ...

De curind am afla raspunsul la unul din multitudinea de intrebari existentiale.
Intrebare lansata de una din fostele colege (ca tot veni vorba de foste/fosti colegi, se pare ca e o moda sau un virus care circula in ultima vreme prin Inform Media si are ca victime numai oameni adevarati, fratilor, spuneti-mi si mie: Unde se tot duc oamenii buni?, Stitzi ceva ce eu nu?), Maya, care intr-un moment de relax a debitat urmatoarea intrebare (legitima de alt fel): "Cine era adormita? Frumoasa sau Padurea? Toata lumea stie ca frumoasa era adormita, atunci de ce titlul ne spune clar:"Frumoasa din padurea adormita"? Cum putea padurea sa fie adormita....atunci frumoasa nu era?". Ei bine, draga Maya afla ca nici padurea (evident) si nici frumoasa nu era adormita. Am enumerat atunci motivele mele, dece nu poate fi padurea (care ori a fost restituita si a fost taiata de catre "tzugurlani" ori a ramas in proprietatea statului si alti "tzugurlani" au taiata-o, deci e clar ca in ambele cazuri nu a mai ramas nimic ce sa adoarma. E evident inca din titlu ca nici frumoasa nu avea nici un motiv sa fie adormita deoarece titlul ne spune cit se poate de clar ca padurea este sau cel putin ar trebui sa fie adormita deci ce motive ar avea (ea, frumoasa) sa doarma .... asa la nesfarsit pana vine "handralaul" sa o "tzuce".
E momentul draga Maya sa afli crunta realitate. Adormita e cultura la romani, oradenii in cazul de fatza. Multi poate se intreaba acum, cum de am ajuns la aceasta concluzie. Simplu. Pe data de 22 martie 2007 era programat spectacolul de balet cu titlul de mai sus. Fericire mare fericire pe capul meu (eu fiind in ciuda aparentzelor un mare fan (si la propriu si la figurat) al baletului). Imi pun in miscare relatiile (la noi inca mai functioneaza) pentru a obtine o invitatie la spectacol. Surpriza neasteptata se rezolva, pot sa o ridic (pe ea, invitatia), in ziua spectacolului. Fericirea mi-a fost insa scurta, primesc mesajul care anuntza anularea spectacolului (ne fiind primul spectacol de balet anulat). Oradeanul nu este interesat in asemenea specatacole. Pe mama lui de padure sau frumoasa "amortzita". Daca era pusa in scena de "Borandi" sau dece nu de "Coada de maimutza" ori " Wonder Kid" sunt ferm convins ca nici macar pe candelabru sau in toaleta nu ar mai fi fost un loc liber.
Trist dar adevarat. Cultura majoritatii ori este limitata de portofel ori procesorul nu le este compatibila cu asa ceva.
Raman totusi cu speranta (ca vorba aia ea moare ultima) odata candva voi apuca sa vad padurea adormita sau dece nu chiar frumoasa din padure.

1 comment:

Unknown said...

padure e adormita;amortita....frumoasa e doar frumoasa!