Designerul

Wednesday, March 28, 2007

La 102 ani, a facut imprumut bancar pe 25 de ani

Un britanic, in varsta de 102 ani, a primit un împrumut de 200.000 de lire sterline (aproximativ 400.000 de dolari), pe 25 de ani, cu o rata de aproape 1.000 de lire pe luna. La incheierea perioadei de rambursare, pensionarul din East Sussex ar trebui sa implineasca 127 de ani, cu cinci ani mai mult decat recordul de varsta – 122 de ani. Barbatul vrea sa cumpere o casa, pe care apoi sa o închirieze si sa foloseasca o parte din bani ca sa plateasca ratele. Pensionarul este cea mai batrâna persoana din Marea Britanie careia i s-a acordat un credit, desi multi britanici, de aceeasi vârsta, ar vrea sa împrumute bani, cu care sa inceapa afaceri imobiliare asemanatoare. În aceasta tara, cele mai multe banci nu ofera împrumuturi persoanelor care au trecut de 75 de ani, dar exista si unele la care nu exista o limita de vârsta. (sursa: Gardianul)
OK, statzi un pic, am o nedumerire, faceti-ma sa inteleg. Deci un nene de 127 de anishori, a mers la una bucata banka (la ei ce e drept)si luat un credit si nu orice fel de credit, ci unul de 200.000 lire pe o perioada de 25 de ani. Nu e clar, is mult prea obosit, e trecut de ora 3 dimineatza (acu o jumate de ora am terminat de sapat pe plantatii), si eu visez ca un neica de 127 de ani a luat un asemente credit, si totusi, se pare ca e real. GENIAL! Deci vreau la ei. Daaa ... am si eu intrebare, e cumva ruda cu piticii aia din reclama aia cu creditul pentru ori ce? sau? ca numai aia primesc asemenea credite. Daaa .... neica asta cam ce "salariu"are? sau pensie? e casatorit? ca, casa nu cred ca are din moment ce a cerut un credit k sa isi cumpere una.
Deci vreau sa va marturisesc ca am incercat si eu sa iau ca ori ce om, care se plictiseste un credit de la una din bancile de la noi (prefer sa nu ii dau numele ... BRD) . Dupa ce i-am explicat unui individ din respectiva banca ca cam ce m-ar durea, individu ma aburii, ca, cica pot sa iau pe minunatu' salariu, 3000 de euro. PERFECT! Extraordinar, minunat, magnific, mirobolant chiar, imi aduna eu toate actele si increzator (dupa o luna) revin la respectiva banca (a carui nume prefer sa nu il divulg ... BRD). Acelas individ, excelent. In mintea mea ma vedeam deja cu cei 3000 de euro. Dupa ce individu' recalculeaza ceva imi spune ca defapt cei 3000 de euro is 2700. Nicio problema, bun si aia, la o adica. Ma pune sa ii mai completez vreo 40.000 de hartzoage. Shi ma apuc eu sa le completez in credintza. La vreo jumate de ora individu' isi scoate chipul din monitor si imi spune cu o oarecare seninatate, ca defapt nu pot lua 2700 de euro ca nu sunt casatorit, ca nu am casa, ca nu am decat 5 luni lucrati la noul loc de munca (cam multi de NU)....daaarr daca vreu, ca tot pentru masina vreau sa iau banii, ar putea sa imi recomande un leasing pe 7 ani la un Logan. Eu blocat. In capul meu suna ecoul cuvintelor lui... nu sunt casatorit, nu am casa, nu ... da eu ce spanac i-am spus prima data cand am fost la el (acu o luna) ... ca nu sunt casatorit, ca nu am casa, ca am cam 5 luni lucrati, ca am salariul net de x lei ... la care el increzator imi spune ca e suficient pentru acoperirea ratei pe durata de 7 ani, pentru suma de 3000 de euro iar acu' imi spune ca nu are cum sa imi acorde creditu' ... Deci nu imi pot reveni din shoc.
Si eta asa eu, nu m-am ales cu cei 3000 de euro, insa un tatae de 127 poate sa ridice 200.000 de lire pe 25 de ani, shi atunci ma intreb, UNDE ESTE DREPTATEA ?

2 comments:

Unknown said...

e la ei, nu la noi....asta e adevarul!

designerul said...

Firar sa fie .... nu imi place adevarul asta ...