Presedintele Barack Obama, a cerut Statelor Unite sa devina o natiune mai independenta, o natiune mai ecologica, atragand atentia, ca sunt mult prea dependenti de petrolul altor natiuni, un pretrol care contribuie la incalzirea globala.
El a cerut o mai buna eficientizare a combustibilor si o “economie de energie” creind astfel mai multe locuri de munca.
De asemenea el a ordonat o revizuire a normelor care stabilesc standardele de emisie a noxelor la masini.
OK… deci a fost nevoie de un presedinte de culoare ca sa remarce problema economica a Statelor Unite. Una din cele mai mari consumatoare de petrol din lume SUA va avea un drum dificil de parcurs pana la o America Verde. Marii producatori de autoturisme au realizat ca, daca vor sa supravietuiasca pe piata auto, e nevoie mult mai mult decat de un plan anbitios de marketing si niste fonduri acordate de stat. E timpul sa produca autoturisme care se vand. Intr-o lume in care incalzirea globala nu mai este fictiune, marile compani au deja un plan de rezerva. Autoturismele hybrid, propulsate cu ajutorul hidrogenului, a GPL-ului, sau chiar cu energie solara sunt deja o realitate. SUA a inteles ca asta este calea pe care trebuie sa o urmeze. Intrebarea mea e:
Eficienta energetica
Guvernatorul Californiei Arnold Schwarzenegger doreste o reducere cu 30% a autoturismelor cu emisiilor de gaze cu effect de sera pana in 2016 si o inbunatatire a sandardelor de eficienta a combustibililor.
In 2007 a existat propunere de lege care dorea, impunea ca noile autoturisme si camioane produse pana in 2020 sa aiba un consum maxim de aproximativ 1L/15 km (cam 6,6 L la / 100 km). Cu toatea astea, pesedintele de atunci George W. Bush, nu a pus in aplicare reglementarile care ar fi permis intrarea in aplicare a acestei legi.
Cladiri mai eficiente
Presedintele Obama a anuntat planuri prin care toate gladirile guvernului sa devina mai eficient din punct de vedere energetic apeland la energia solara, eoliana sau a biocarburantilor.
In Uniunea Europeana, s-a aprobat un accord asupra unor pachete prin care se stabilesc obiectivele de reducere a emisilor pentru industria auto pana 2012, ramane de vazut cand vor ajunge si in Romania.
No comments:
Post a Comment